(Trenger du hjelp med gjærbaksten les kake-husets 10 tips om gjærbakst her)
Til denne oppskiften trenger du:
25gr Gjær
2dl Lunket vann
1 Egg
1/2ts Salt
1ss Olje
1ss sukker
ca 6,5 dl Hvetemel
1. Bland alle ingrediensene til en smidig og fin deig
2. Dekk bakebollen med plast og la heve til dobbel størrelse.
3. Del deigen i 3 emner og form 3 pølser.
4. Flett de tre pølsene sammen.
5. Dekk brødet med plast og la heve til dobbel størrelse.
6. Pensle med egg og pynt etter ønske jeg brukte litt sesamfrø.
7. stek i ca 20 min på 220 grader
8. avkjøl på rist.
passer perfekt til søndagsfrokosten.
Det er lov og la seg friste

